Your Custom Text Here
Musikkundervisningen understøtter både musikalske og bevegelsesmessige uttrykk. Med utviklingen av kreativitet og estetiske evner, blir elevene i stand til å skape ut fra egne forutsetninger. En stor del av musikkerfaringen til elevene er sangen, da den menneskelige stemmen er instrumentet nærmest oss selv. Som basis for tonedannelse, romklang, resonans og lydkvaliteter lærer elevene tidlig å kunne forstå lydens forhold til mediet det klinger fra. Elevene begynner med blokkfløyte med pentaton-skala før de går videre til c-fløyte. Gradvis blir det større frihet i hva man kan spille. Elevene lærer blant mye annet å holde på sin egen stemme selv om andre synger en annen tone og det læres noter og enkel musikkteori. Etter hvert lærer elevene å improvisere, uttrykke egne ideer og lage egne komposisjoner med utgangspunkt i enkle musikalske former og motiver.
Musikkundervisningen understøtter både musikalske og bevegelsesmessige uttrykk. Med utviklingen av kreativitet og estetiske evner, blir elevene i stand til å skape ut fra egne forutsetninger. En stor del av musikkerfaringen til elevene er sangen, da den menneskelige stemmen er instrumentet nærmest oss selv. Som basis for tonedannelse, romklang, resonans og lydkvaliteter lærer elevene tidlig å kunne forstå lydens forhold til mediet det klinger fra. Elevene begynner med blokkfløyte med pentaton-skala før de går videre til c-fløyte. Gradvis blir det større frihet i hva man kan spille. Elevene lærer blant mye annet å holde på sin egen stemme selv om andre synger en annen tone og det læres noter og enkel musikkteori. Etter hvert lærer elevene å improvisere, uttrykke egne ideer og lage egne komposisjoner med utgangspunkt i enkle musikalske former og motiver.